x 
Kundvagn - 0,00 kr

  • Kundvagnen är tom

Köpvillkor

Det är viktigt att du som kund har tagit del av och godkänt våra köpvillkor i samband med att du gör din beställning.

VEM KAN HANDLA HOS OSS?

Du måste vara 18 år fyllda och myndig för att göra en beställning.
Må Bra Naturligt AB har alltid rätt att vägra expediera en beställning utan närmare förklaring (t. ex. vid misstanke om bedrägeriförsök). Falska beställningar och bedrägeriförsök kommer alltid att polisanmälas.

- Personuppgifter

Må Bra Naturligt AB behandlar alla personuppgifter kunden lämnar i enlighet med PUL 1998:204 (Personuppgiftslagen). Kundens e-postadress används till orderbekräftelse och övrig information som kan behövas för din beställning och för att administrera kundrelationer samt för marknadsföringsändamål. Inga uppgifter lämnas ut till tredje part utan kunds samtycke. Vill du bli borttagen ur vårt register ber vi dig mejla till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

BETALNING

Alla priser är inklusive moms. I Kassan vid beställning kan du se priserna både med och utan moms. Beroende på produkt kan momsen vara 6%, 12% eller 25%.

BETALSÄTT:

- Swish

Du betalar in via Swish på nummer 123 35 14 486. Detta kräver att du har Swish installerat och konfigurerat på din mobila enhet (Läs mer på https://www.getswish.se/). Du behöver betala inom 7 dagar från det att beställningen görs, annars makuleras den. Vi kan se din inbetalning direkt och din beställning behandlas omgående då kontoret är bemannat.

- Payson (kortbetalning och direktbetalning via bank)

Payson är det säkra och enkla sättet att betala online och är helt kostnadsfritt för köparen (Läs mer på www.payson.se). Du kan använda kort som Visa och Mastercard eller göra direktbetalning via SEB, Nordea, Swedbank och Handelsbanken. Vi kan se din inbetalning direkt och din beställning behandlas omgående då kontoret är bemannat.

- PayPal (kortbetalning)

PayPal är en säker tjänst för betalning med betalkorten Visa, Matercard, American Express och Discover. Om du väljer detta betalningsalternativ hamnar du på Paypals säkra betalsida. Första gången du gör detta blir du ombedd att registrera ett konto där du registrerar ditt betalkort. Du kan också välja att betala utan att göra en registrering. Nästa gång du betalar med PayPal vid E-handel behöver du bara logga in på ditt konto och bekräfta betalningen. Mycket enkelt och säkert. Ingen annan ser dina kortupgifter. Tjänsten är helt kostnadsfri för köparen (Läs mer på www.Paypal.se). Vi kan se din inbetalning direkt och din beställning behandlas omgående då kontoret är bemannat.

- Förskottsbetalning

Du genomför ditt köp genom att genom att betala in summan av din order till vår bankgiro 229-6911. Ange då beställarens namn i meddelandefältet. Betala inom 7 dagar, har vi ej mottagit betalning av din order inom dessa 7 dagar makuleras beställningen. Observera att det är först när vi ser betalningen på vårt bankkonto som vi skickar produkterna. Detta kan ta upp till 1 bankdag.

- Faktura

Din order sänds mot en faktura med betalningstid 10 dagar. Vid beställning görs en enkel kreditkontroll. Om något hinder finns för faktureringsalternativet meddelas ni det och försändelsen skickas istället mot förskottsbetalning (se ovan). Fakturan skickas tillsammans med varorna.
Faktureringsavgift tillkommer med 35 kr. 
Observera att maxsumman för att betala med faktura är 1500 kr.

VARANS AVLÄMNANDE:

- Fraktkostnad

Beställningar över 500 kr skickas fraktfritt inom Sverige. Vid beställning under 500 kr tillkommer ett enhetsporto på totalt 44 kr. OBS! I vissa undantagsfall då ett paket är särskilt skrymmande eller tungt kan vi komma att ta ut en extra portoavgift. Vi kontaktar då kunden via mail eller telefon med upplysningar om detta.

- Leveranstid

Om din order är beställd samt betalning är gjord innan klockan 12 skickar vi den med PostNord samma dag. Detta gäller alla dagar utom onsdagar då kontoret är stängt. Övriga tider skickas ordern nästföljande arbetsdag. Tiden för transport brukar normalt vara 1-2 arbetsdagar.

- Hämta din beställning hos oss

I kassan kan du välja att hämta upp din beställning hos oss; detta medför ingen fraktkostnad oavsett hur mycket du väljer att handla för. Du kan hämta din beställning hos oss under butikens öppettider, eller enligt överenskommelse med Christina.

Butikens öppettider är:

Måndag: 8-10
Tisdag: 8-12
Torsdag: 8-12
Fredag: 8-12

- Dröjsmål med avlämnande

I fall då Må Bra Naturligt AB inte kan leverera den beställda varan inom angiven tid meddelas kunden det inom 48h och en ny leveranstidpunkt kommer då att anges. Kunden har då rätt utan kostnad välja att istället häva köpet.

- Utomlandsförsändelser

Vid utomlandsförsändelser ansvarar du som kund för importen in i det aktuella landet. Vi skickar endast till utlandet efter att någon form av förskottsbetalning är gjord, dvs ej mot faktura. Skulle paketet fastna i tullen och sändas till oss i retur återbetalas inte kostnaden för portot.

BIC: HANDSESS
IBAN: SE48 6000 0000 0005 4009 5192

Utomlandsförsändelser för företagskunder
Om ditt företag är registrerat i Sverige men vill att leveransen ska skickas till en adress utomlands måste du i kassan ange företagets adress i Sverige i ordinarie adress och skriva i leveransadressen utomlands i "Noteringar och speciella önskemål".

Länder vi idag inte levererar till

På grund av rådande begränsingar kring vissa kosttillskott kan vi i dagsläget inte leverar vi alla produkter till Tyskland och Japan.
Om beställning från dessa länder vill göras ber vi er skicka ett mejl till oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

- Transportskador

Fyll i skadeanmälan på posten/transportföretaget eller dess ombud och kontakta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Enligt Konsumentköplagen 8§ står Må Bra naturligt AB för risken för varan fram tills dess att den kommer i kundens besittning och kommer därmed vid eventuell skada att avhjälpa felet.

INTE NÖJD MED KÖPET?

- Ångerrätt

Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen 2005:59 har du ovillkorligt 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten innebär att du har rätt att ångra köpet genom att sända ett meddelande om detta till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Tiden beräknas från den dag då du har tagit emot varan eller när den sista delen av ordern är levererad om leveransen är uppdelad i olika leveranstillfällen. Varorna skall vara återsända inom 14 dagar från det att meddelandet om ånger av köp är genomförts till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Ångerrätten innebär att du får undersöka produkten men inte öppna/bryta förslutningar eller använda produkten, varan skall återsändas i oförändrat skick i originalförpackning. Köparen har rätt att undersöka varan, men av hygieniska skäl får inte en varas hållbarhetsförsegling brytas.varan skall återsändas i oförändrat skick i originalförpackning. Köparen har rätt att undersöka varan, men av hygieniska skäl får inte en varas hållbarhetsförsegling brytas. Om en vara som är returnerad enligt ångerrätten är skadad eller förpackningen är bruten sker ett värdeminskningsavdrag, OBS en vara med bruten försegling har inget värde kvar. Varor som returneras skickas som vanligt paket eller brev, ej som postförskott eller efterkrav. Returfrakten betalas av dig.

- Reklamation

Om en vara som är returnerad enligt ångerrätten är skadad eller förpackningen är bruten sker ett värdeminskningsavdrag, OBS en vara med bruten försegling har inget värde kvar. Vid alla typer av reklamation sänd ett mejl med förklaring och orsak till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. innan någon vara returneras. Invänta sedan svar från oss.
Varor som returneras skall alltid skickas i originalförpackningen eller i liknande förpackning för att klara transporten. Må Bra Naturligt AB tar inget ansvar för varor som emballerats undermåligt av kunden. Kontakt måste först tas via Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. och kunden får då information om tillvägagångsätt. Må Bra Naturligt AB löser inte ut returnerade varor som medför några kostnader för Må Bra Naturligt AB (t.ex. postförskott). Vid godkänd reklamation står Må Bra Naturligt AB för frakt och returfrakt. Rätten till reklamation upphör enligt lag 3 år efter att kunden tagit emot varan eller efter det att utgångsdatum har passerats.

Vi följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan läsa om dina rättigheter som konsument på: http://www.arn.se eller EU-kommissionen för en tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr

- Återbetalning

Återbetalning sker alltid på samma sätt som vid köpet. Återbetalningen sker inom 14 dagar från det att Må Bra Naturligt har mottagit den reklamerade/ångrade varan. Det sker automatiskt i fall då kunden har betalat via Swish, Payson eller Paypal. Om kunden däremot gjort en inbetalning till Må Bra Naturligt AB’s bankgiro behöver denne uppge sitt bankkontonummer samt clearing nr för att återbetalningen skall kunna ske. Återbetalningen avser hela den inbetalade summan vid köptillfället, inklusive frakt och andra avgifter.

- Returadress

Må Bra Naturligt AB, Odens Tvärgränd 12, 231 42 Trelleborg.
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

PRODUKTINFORMATION:

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel samt slutförsäljning av produkter på denna webbsida samt i våra reklamutskick. Vi garanterar inte att bilder återger produktens exakta utseende; viss färgskillnad kan även förekomma.

Skriv ut E-post